tisdag 21 juli 2009

Move your car

Så jävla skönt att vara ledig idag. Varit för mycket jobb och sedan sena kvällar på det. Puh!
Klockan är halv två och jag ligger ännu i sängen.... Mmm!
Ligger och lyssnar på Millencolin, och kom att tänka på mitt gamla band.. Rundgång hette vi, ett tag iallafall.
Många långa kvällar gick åt till att komma på ett riktigt bra bandnamn men det var nog det bästa vi kläckte.

Saknar det där med att spela i band. Kånka med basen på bussen i en timma för att sedan småsvettig stå och skrika och spela med sina bästa vänner, komponera ihop riktigt bra slingor (kom på en som jag fortfarande tycker är riktigt bra!) och sedan knåpa ihop en text.

Har alltid velat börja spela igen. Men undrar om man inte är för gammal nu.
Vet inte, har ju sett såna där kontaktannonser för folk som söker basspelare? Hih.
Millencolin - Move your car
Vi repade alltid med den här låten! Min kompis Alexandra var heelgrym på det där gitarriffet.. Ååh vad det var gött med den basslingan som går hela låten.. Blir tättintill extatisk!
Egentligen tyckte jag att Millencolin var töntiga och erkände nog aldrig att det var sköna låtar..
Jag & Milla i fredags! Nothing qithout you bigsis.

Nu ska jag kliva upp..
Pusshey

Inga kommentarer: