onsdag 19 augusti 2009

Malmöööö


Jag och J åkte igår ner till Malmö, för att se mitt absoluta favoritband DeVotchKa spela. Och gud ja vad bra dom gjorde det.. Måste dessutom ge båda mina tummar upp för Malmöfestivalen, otroligt mysig! Kan absolut tänka mig att åka ner fler nätter nästa år.
Som Göteborgskalaset en gång i tiden var..

DeVotchKa inledde spelningen med min älsklingslåt Head Honcho...
Jag blev helt lyrisk, visste inte om jag skulle skratta eller gråta för helt plötsligt hör jag introt på låten och förstår att NU E DOM PÅ SCEEN!
Var absolut en av dom bästa konserterna jag sett, men den var inte riiktigt lika kraftfull som förra jag såg med dom på Tavastia i Helsingfors förra sommaren.

Jonathan beställde in husets största burgare, vad var det på den nu då? Lökringar, jordnötssmör, chipotle, bacon, majonäs, MED MERA? Haha, maffig kan vi konstatera att den var iallafall..


Vi hamnade på ett helt okej vandrarhem, det vill säga att det inte fanns några kackerlackor, men egen toalett med rinnande vatten var det ju. Helt okej att bara övernatta där en natt. Personalen var dock riktigt risig. Antagligen hade hon vi fick 'servicen' av tydligen blivit dumpad nyligen eller nåt. Eller så var hon bara riktigt bitter, men det tog ett bra tag innan jag kunde släppa den människan.

Mina bilder ser ju riktigt risiga ut nu när jag lagt upp dom, så klicka gärna på dom så får ni dom i fin förstpring istället, ser mycket bättre ut då :)

Nu måste jag ge Smulan sin antibiotika. Stackaren springer runt här i sin fula tratt! Tycker synd om henne, men svårt att inte skratta när jag ser på henne.. Haha, lovar en eller två bilder på det tills nästa inlägg;)

Kramhej/

Inga kommentarer: