söndag 25 oktober 2009

Bloody sunday

Jag har tappat rösten, helt! Eller som jag sa till tanten på Apoteket, "Jag har tappat halsen!" Haha. Får inte ut ett ljud! Med andra ord är det kört att gå till jobbet då man är servitris.. Har legat på soffan och kollat på film och tv hela dagen.
Vaknade fem imorse och fick knappt luft, det kändes som ett rivjärn rivit sönder halsen och den var full av slem! Gick upp och drack hostmedicin och tog mucoagin, och inget hjälpte! Var nära att ringa sjukvårdsupplysningen. Då gick min söta pojkvän upp och kokade en hel kanna thé till mig! Det kallar jag lyx och omtanke.. Efter nån timma och maaassa koppar thé gick det äntligen över!

Nu har jag lyxat till det lite med stjärnfrukt, thé med MASSVIS av honung och en liter Pucko! Och så en ansiktsmask på det så känner man sig lite fräshare..
Både jag och Jonathan har åkt på den här skitinfluensan, (peppar, peppar, nog inte svininfluensan iaf;) först fick jag frossa och sen han, och sen tappade han rösten och sen jag, och så har det hållt på i några dagar nu.. Vi har frossat pizza, Ben&jerrys, cola, THE i flera liter! En riktigt mysig helg, eller så mysig som det bara går när man är sjuk!


Bilden togs för exakt två veckorsen, i Mexico.
Underbar kväll......
Något friskare!


Hoppas alla haft en fin helg!
Puss
Jen

Inga kommentarer: