tisdag 20 oktober 2009


Vad det kan spåra ut när man tänker på det, Perfektion. Vad är det?
Jag tror att varje människa anser sig själv vara ganska perfekt, även de med kass självkänsla brukar ändå anse att dom har dom bästa värderingarna man kan ha. Är inte det perfektion? Eller är det perfekt att vara välutbilad och rik?
Kanske är det dom glada partytjejerna med dom senaste skorna och väskorna som är dom perfekta? Eller bohemen som sover under bar himmel och bara äter ekologiskt?

Alla vill ju ha perfektion, och det i allt. Och jag tror att alla någon gång hittar Sin perfektion som gör dom lyckliga. Jag önskar verkligen innerligt att alla en dag förr eller senare kan säga att just deras liv är perfekt, perfekt på detviset så som dom vill ha det.
Jag är väldigt nöjd med mitt liv, men perfekt vet jag inte om jag kallar det. Jag har det jag vill ha i dagens läge, en fin lägenhet, och fantastisk pojkvän, två underbara katter, en härlig familj och vänner som alltid finns där. Och ett jobb jag tycker om att gå till. Så jag klagar absolut inte. Men en vacker dag vill jag sitta där på min veranda och bara njuta av en vacker solnedgång över havet med ett glas vin.... Absolut. Låter nog snarlikt de flestas dröm och kanske en smula overkligt för en del, men en dröm och något att sträva efter, det måste man ju helt enkelt ha.

Jen

Inga kommentarer: