torsdag 5 november 2009

Thursday

Visserligen har jag bara jobbat idag, men dagen har varit så härlig.. De e la häärlit?
Vi har flummat, eller kanske mest jag, och hållit på med trolleritricks. Killen som jobbade i köket ikväll, Dimitris, ställde en gåta, eller snarare en klurig historia till oss. Typiskt greker att vara sådär gåtfulla!?!

"En rik kvinna vaknade klockan två och kunde inte somna om. Hon gick upp och klädde på sig för att gå ner och ta ett glas vatten i köket. På väggen i hallen hon passerade hängde det ett fotografi utav hennes döda man. Hon grät en skvätt och gick sedan vidare, förbi ett porträtt utav hennes döda farfar. Kvinnan grät och gick sedan till köket. Hennes butler kommer in och frågar hur allt står till och går sedan därifrån. Kvinnan går sedan till sitt rum, men denna gång utan att gråta när hon ser fotot av sin man. Sedan när hon somnat drömmer hon att hennes man svävar ovanför henne och säger "Kom med mig min älskade!" och hon vaknar upp helt förtvilvad och dör sedan."

Något i denna historien är omöjligt, och vare sig jag, min arbetsledare eller min chef kunde komma på vad det var som inte stämde! Vi har 8 dagar på oss att tänka, och den som först kommer på vad det är får ett pris, i form av en öl....;)

En rolig grej som hände på jobbet idag var att en gäst som var proffisionel fotograf ville ha mig som modell! Han satt och jobbade med några projekt som han visade upp och även hans hemsida! Jag fick hans visitkort och ska fundera på det ett tag. Det verkade seriöst, men man kan ju inte vara för försiktig! Men det var en cool grej :)
Nu ska jag äta hönökaka med stekt ägg, delikatess Jennystyle!

Sleep tight, puss
Jen

Inga kommentarer: